Ring til os på: 24 60 13 78

Bliv klar til Digitalisering af dit bogholderi og administration.

Fra 1. januar 2023 bliver det et krav at alle personligt ejet virksomheder med en omsætninger på over kr. 300.000 og alle regnskabspligtige virksomheder, uanset omsætning, skal have digitalt bogholderi og regnskabsmateriale.

Bilag og arbejdsgange skal for fremtiden være digitale. Registrering og opbevaring af digitale bilag skal ske ved et registreret og godkendt digitalt bogføringssystem som er godkendt af erhvervsstyrelsen.

For fremtiden skal du som virksomhed sikre dig at:

  • alt bogførings- og regnskabsmateriale skal opbevares digitalt
  • bilag modtaget i papirform skal skannes og opbevares og integreres i bogføringssystem
  • bogførings- og regnskabsmateriale skal opbevares i skyen hos en udbyder af et registreret bogføringssystem eller 3. part i mindst 5 år
  • sikkerhedskopiering af bogførings- og regnskabsmateriale skal opbevares digitalt
  • forenklede krav til beskrivelse af virksomhedens procedurer for registrering og opbevaring af bogførings- og regnskabsmateriale

Hos os bruger vi E-conomic som IT-platform for at sikre at opbevaring er 100% digital.

Mange virksomheder er allerede nu på vej til at blive digitaliseret. Hvis du har leverandører er der allerede i dag mange virksomheder som sender deres fakturaer ud på mail. Måske du også allerede selv er i gang.

Hvis du arbejder med os omkring digitalisering af bogførings- og regnskabsmateriale sker det således:

  • du får en direkte mail til dine indskannede bogføringsbilag (kvitteringer, leverandør fakturaer evt.)
  • du sender bogføringsmateriale på kunde indbetalinger samt betalinger til leverandører til bogføringssystemet og ellers kan vi aftale at vi selv henter det via "kigge" adgang til jeres bank
  • lønbilag indsendes eller hentes via lønbureau til bogføringssystemet
  • korrekt opbevaring i "skyen" af dit bogførings og regnskabsmateriale
  • procedure beskrivelse af opbevaring af bogførings og regnskabsmateriale

Der kan her også her tilføjes godkendelsesprocedurer og direkte overførsel af betalinger fra e-conomic til bank.

Har du andre spørgsmål omkring digitalisering er du meget velkommen til at kontakte mig på telefon 24 60 13 78

Se evt. her omkring vores andre ydelser:

https://www.regnskabshuset-frederikssund.dk/pages/vi-tilbyder.php

Lad os tage en snak om hvad dine behov er for at optimere din virksomheds bogholderi og administration.

 

RegnskabsHuset

Digtergangen 5, 2. th.
2860 Søborg

Telefon: 24 60 13 78